InkluVision tilbyder

InkluVision tilbyder hjælp til udvikling af bæredygtige læringsmiljøer på skoler med afsæt i co-teaching og med fokus på de professionelles relationskompetence.

Alle børn, som kan profitere af at være en del af det almene fællesskab skal have mulighed for det.

Med afsæt i denne ambition tilbyder InkluVision kurser, workshops, pædagogiske dage og praksisnær sparring til både ledelsesteams og medarbejderteams.

Erfaring og forskring viser hvor stor betydning stabile og relationskompetente voksne har for børns tryghed samt deres faglige og sociale trivsel.

InkluVision er optaget af at udvikle vedvarende og kvalitative læringsmiljøer, hvor der skabes deltagelsesmuligheder for alle elever og hvor der er plads til at alle elevers læringspotentiale kan udfoldes.

Den primære målgruppe er ledere, lærere og pædagoger på skoleområdet.

InkluVision afholder kurser, workshops, pædagogiske dage samt længere konsultative forløb med fokus på relationskompetence og co-teaching.

Eksempel på en pædagogisk eftermiddag om co-teaching:

En eftermiddag kan eksempelvis bestå af et oplæg, hvor der gives viden om, hvad co-teahing er og hvad det kan give både de professionelle og eleverne.

I løbet af dagen vil deltagerne blive stillet forskellige refleksive opgaver, der bidrager til et blik på egen praksis i et co-teachingperspektiv.

Kurset rummer således både mulighed for at komme hjem med ny viden samtidig med, at der bliver mulighed for at reflektere over egen praksis og tilgange.

Et længere forløb om co-teaching vil som oftest bestå af flere seancer, som vil være en kombination af oplæg, workshops og sparring undervejs i forløbet.

Her vil deltagerne selv skulle arbejde med deres egne styrker, svagheder og forventninger ved co-teachingarbejdet. En væsentlig del af et forløb vil være gensidig forventningsafstemning mellem medlemmerne i teamet.

Et længere forløb vil også indeholde mulighed for sparring til lærere og pædagoger undervejs i deres praksisarbejde, hvor der vil være mulighed for at få feedback og sparring på eventuelle udfordringer og dilemmaer, der måtte opstå undervejs.

Ledere og ledelsesteam vil også modtage kontinuerlig sparring på ledelsesopgaven i et længere forløb.

Et eksempel på temadag og workshop om de professionelles relationskompetence:

En temadag vil tage udgangspunkt i Louise Klinges forskning om de professionelles relationskompetence.

Det vil være en blanding af oplæg, videoklip, refleksion over egen praksis og redskaber til selv at arbejde videre med det i eget team.

Et eksempel på et længere forløb med udvikling af mellemformer og ressourceteams:

Et længere forløb om udvikling af mellemformer vil som oftest laves i tæt samarbejde med skolens ledere, ressourceteam, inklusionsvejleder eller lignende.

Med udgangspunkt i jeres ønsker, jeres elevgruppe og behov vil vi gennem dialog, refleksion, sparring, evaluering og praktiske øvelser arbejde på at udvikle gode løsninger for lige netop jeres skole. Det kan eksempelvis handle om at facilitere udviklingsprocessen i etablering af et ressourceteam eller hvordan begrebet mellemformer bruges bedst i jeres kontekst.

Et forløb kan skræddersyes, så det passer lige netop ned i jeres praksis. Der kan løbende justeres og trækkes eksempler fra jeres pædagogiske hverdag ind, således at I kan komme godt i gang med udviklingsarbejdet om kvalitative læringsmiljøer på jeres skole.


Ovenstående skal ses om eksempler på mit arbejde. Jeg påtager mig også gerne andre typer af opgaver, såfremt jeg vurderer, at de ligger indenfor mine kompetencer.

I er meget velkomne til at kontakte mig for en uforpligtende samtale om jeres ønsker.
Ring på t
elefon 28 76 64 13 eller skriv til kirstine@inkluvision.dk

InkluVision tilbyder

Udvikling af bæredygtige læringsmiljøer

Med afsæt i co-teaching og med fokus på de professionelles relationskompetence tilbyder InkluVision kurser, workshops, pædagogiske dage og praksisnær sparring til ledelsesteams og medarbejderteams.

Et forløb kan skræddersyes, så det passer lige netop ned i jeres praksis.

Der kan løbende justeres og trækkes eksempler fra jeres hverdag, således I kan komme godt i gang med den pædagogiske udvikling af jeres praksis på jeres skole.

Co-teaching?

Alle børn skal sikres mulighed for at kunne deltage i fællesskabet

Hvordan sikrer vi det gode samarbejde, når der er to eller flere voksne til stede i klassen på samme tid – måske endda med forskellige fagligheder – og hvordan bringes disse forskelligheder i spil?

Om Kirstine Gadegaard

Tillid og nysgerrighed

er nøgleord for mig i kontakten og relationen med mine medmennesker.

Udvikling på alle niveauer er i særdeleshed det, der driver mit arbejde. Hvad enten det handler om at være undersøgende, udviklende, spørgende, eller reflekterende sammen med ledere og medarbejdere er det processen og det gensidige samspil, der motiverer mig.

Jeg er naturligt nysgerrig og er inspireret af forskellige forståelsesretninger, som bl.a. indbefatter det systemiske og narrative perspektiv.


+45 28 76 64 13
kirstine@inkluvision.dk

InkluVision
v/ Kirstine Gadegaard
Havemøllevej 13
4100 Ringsted
Cvr. 42 53 94 49